Nakupování na internetu či využívání služeb prostřednictvím internetu pohltilo většinu Čechů. Není divu, když e-shopů je v České republice na několik desítek tisíc. Existují velcí i malí hráči na trhu i ti, co nabízejí všechno, až po ty, kteří se specializují na pár konkrétních produktů. Základem dobrého e-shopu (nebo tradičního poskytovatele služeb) je jeho přístup k zákazníkům. Jakými způsoby lze zvýšit jejich spokojenost?

Ve jméně marketingové komunikace

Kdo chce na internetu prodávat, musí mít v malíčku základy marketingu. Zejména toho, který se zaměřuje na on-line prostředí. Prodejci si jsou také vědomi toho, že negativní reklama se internetem šíří jako lavina. Zákazníci si totiž rádi mezi sebou předají firemní zkušenosti prostřednictvím sociálních sítí. Zde je třeba zbystřit pozornost a svůj vztah k zákazníkům začít budovat i skrze ně. Každý den se na Facebooku, Twitteru, Instagramu či TikToku setkávají tisíce lidí, kteří mohou být potenciálními návštěvníky webů.

Na síti jako doma

Dnes je tedy už zcela běžné, že firmy se svými zákazníky komunikují i pomocí sociálních sítí. Tvoří pro ně každý den příspěvky, aby měli přehled o jednotlivých službách nebo produktech i tom, co zajímavého se ve firmě děje. Lidé jsou zvídaví a rádi si přečtou konkrétní informace. Hlavně tehdy, když jim přinesou něco užitečného – třeba úsporu financí nebo nabídku speciálního produktu. Sociální sítě pak fungují i něco jako hodnocení firem, protože v komentářích se lidé nebojí sdělit své negativní zkušenosti. Někteří umí dokonce i pochválit.

Oplatí se mít svého marketingového pracovníka

Firmám se v současné době oplatí zaměstnat pracovníka, který se jim bude starat o on-line marketing. Je to běžná forma reklamy, která přiblíží firmu zákazníkům. Tato práce obnáší většinou psaní newsletterů a příspěvků na sociální sítě, protože zákazníci si přejí být informováni. To může zvýšit jejich spokojenost a pak se budou rádi k firmě vracet.

okwu

Pisálek a redaktor na Okwu

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *