Stejně jako v mnoha jiných odvětvích, i v PPC reklamě se hodně věcí automatizuje. Nejen, že se díky tomu zvládá dělat vícero věcí najednou a rychleji, ale také se tím otevírají dveře do mnoha jiných oborů, ve kterých byste díky automatizaci pravděpodobně nebyli nebo byste je rozhodně nedělali. Pokud se pouštíte do PPC reklam, i zde musíte řadu věcí automatizovat. Nebo ne, že musíte, ale rozhodně byste měli. Na co konkrétně nezapomenout?
Co se dozvíte v článku:
Možností automatizace je hned několik
Automatizace řeší obvykle strašně moc věcí. Vytváří kampaně, také je aktualizuje, samozřejmě se pomocí automatizace může stát, že je bude spravovat nebo optimalizovat a následně vyhodnocovat. Vy sami však máte také hromadu možností, jak automatizovat věci v PPR reklamě.
TIP: Začněte auditem PPC zdarma.
Například můžete udělat úpravu automatických pravidel, která budou posílat například informační e-mail ve chvíli, kdy v kampaních dojde k nějaké předem stanovené události. Nebo můžete automatizovat nějaký svůj vlastní nástroj, který bude například spolupracovat s API. To bývá záležitostí týkající se hlavně velkých firem, které budují vlastní nástroje a potřebují něco daleko robustnějšího a jim na míru, než co jsou například tradiční skripty.
Automatizovat je možné také nástroje třetích stran, které mohou zajišťovat například reporting nebo bidding.
Automatizace = eliminace ruční práce
V posledních letech se automatizace stala velkým trendem, a to hlavně díky oné eliminaci ruční práce. Člověk si začal vážit svého času a přestal lpět na věcech, které mu nic nepřináší nebo které je možné udělat tak, aby probíhaly, aniž by se na nich musel reálně podílet. A tím se ostatně dostáváme k oné automatizaci, která se rozhodně nevyužívá jenom v PPC reklamách, ale v online podnikání obecně.
Na automatizaci jsou postavené mnohé online kurzy, které člověku opravdu vydělávají i ve chvíli, kdy spí.