Jazykové dovednosti se v dnešním globalizovaném světě stávají nepostradatelné. Vědoma si toho je zejména mladá generace, která se do studia jazyků pouští různými cestami, ať už je to pomaturitní studium jazyků, klasické kurzy, cizojazyční přátelé nebo třeba výjezdy do zahraničí.

Starší generace může mít na druhou stranu s jazykovým vzděláváním problém. Na doplnění jazykových dovedností už nemají tolik prostoru. Nicméně, i na pozicích, ve kterých jsou ve svých firmách zaběhlí, jsou na ně najednou kladeny trochu vyšší požadavky.

Zaměstnavatelé si totiž stále více uvědomují, že jazykové znalosti jsou v dnešní době u jejich zaměstnanců mnohdy víc než odbornost. Jak nepřijít o zaměstnance, kteří mají neocenitelné zkušenosti na vlastní pozici, ale chybí jim tolik důležité jazykové dovednosti? Právě v tomto bodě přichází na řadu firemní jazykové vzdělávání.

Oboustranně výhodné řešení jazykového vzdělávání

Česká republika je malý trh, v mnoha směrech přesycený. Pokud chce firma expandovat, musí se v dnešní době dívat dál, za hranice naší republiky. Přestože mnohdy čeští podnikatelé nabízí kvalitní výrobky, po kterých by i v zahraničí byla poptávka, velmi často si na zahraniční trh netroufnou – přičemž častou příčinou je právě jazyková bariéra.

Studie potvrzují, že firemní jazykové kurzy působí na zaměstnance velmi pozitivně – 90 % zaměstnanců, kteří absolvují kurzy, se cítí jistější a sebevědoměji při své práci – při interakci s partnery, týmem, ale taky klienty a dodavateli.

S kvalifikovanými a jazykově zdatnými zaměstnanci se utužuje postavení firmy nejen mezi konkurencí, ale také globálně na trhu práce. Jazykové dovednosti zaměstnanců zvyšují atraktivitu společnosti. Firemní výuka jazyků tak pro zaměstnavatele není jen nákladem, ale zejména investicí, která se vyplatí.

Spokojenost na obou stranách

Firemní vzdělávání dost dobře funguje na obě strany. Zaměstnavatele odmění kvalifikovanějšími pracovníky, zaměstnance zvýšenou kvalifikací, ale taky zvýšenou motivací k práci.

Díky kurzům dochází k nabourání každodenního pracovního stereotypu, zaměstnanci jsou často motivováni možností naučit se v pracovní době něco nového a vnímají firemní vzdělávání jako velmi cenný pracovní benefit. 

Při výběru partnera pro firemní jazykové kurzy angličtiny či dalších jazyků doporučujeme obrátit se na jazykové školy s právem státní jazykové zkoušky. Právě u těchto škol budou zaměstnanci moci po absolvování kurzu složit taky zkoušku, na základě, které obdrží jazykový certifikát. Stejně tak je důležité zaměřit se na kvalitu lektorů ve vybrané jazykové škole.

Pokud máte o firemní výuku zájem, neváhejte se obrátit na Jazykovou školu PELICAN, která sídlí v centru Brna. Na firemní výuku se specializujeme od svého založení. Rádi Vám poradíme, co zrovna Vaše společnost potřebuje.


okwu

Pisálek a redaktor na Okwu

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *