V dnešní době se bez propracovaného využívání podpory prodeje neobejdete. Plastové stojánky, cenovkové lišty, PVC stojánky, plastové cenovkové lišty, plexi stojánky nebo třeba plexi kapsy jsou pomocnými prostředky, které pomůžou zákazníkům při nákupním procesu. Velmi důležité je jejich správné rozmístění a také včasná aktualizace. Není nic horšího, než-li neaktuální cenovka, kterou objeví zákazník.

Zveřejňování informací prostřednictvím těchto pomocných prostředků má svá pravidla, nejvhodnější jsou místa splňující co nejvíce následujících podmínek: 

  • viditelná od vchodu
  • plně naplněna zbožím
  • s dobrým osvětlením
  • tam, kde je možné dlouho stát
  • kompletně naplněná zbožím
  • s jednoznačnou nabídkou

Cesta zákazníka od vstupu do prodejny k pokladně by měla být vymyšlená tak, aby bylo možné představit kupujícímu co nejvíce akčních nabídek. Mezi akční zboží neřadíme pouze to ve slevě, patří tam také: 

  • oblíbené výrobky
  • novinky na trhu
  • výhodné balíčky
  • sezónní sortiment

Při tvorbě textů do PVC stojánků nezapomínejte na to, že zákazník v dnešní době nemá tolik času, aby četl obsáhlé nabídky, snažte se prodávaný produkt vystihnout jasnými a jednoduše čitelnými texty. 

Tranzitní zóna? 

Co to je a kde ji najdeme? 


S tímto pojmem se můžete setkat často, je to oblast u vchodu, která přivádí zákazníky do samotné prodejny. Často na ni můžete narazit u prodejen potravin. Velkou chybou, které se provozovatelé dopouštějí je ponechání tohoto prostoru zcela prázdného. Samozřejmě to není vhodné místo pro prezentaci zboží, ale mohou zde být odprezentovány aktuální akční nabídky, které podpoří rozhodnutí zákazníka, aby do prodejny vstoupil. 

První kontakt se zbožím
Pokud máte do prodejny jeden hlavní vchod, současně tak disponujete místem, které se výborně hodí k prezentování obměňované nabídky sortimentu. Toto místo je totiž z hlediska zájmu zákazníků nejvíce exponované. Ve chvíli, kdy člověk vstoupí do prodejny, jeho pozornost ještě není rozptýlena velkým množstvím zboží, ani spoustou akčních nabídek, proto je místo u vchodu výborné pro prezentaci zboží.

Náležitě takové zboží označte a prezentujte, tak ať na něj zákazník na začátku každé návštěvy vašeho obchodu narazí. 


okwu

Pisálek a redaktor na Okwu

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *